Modevisning, tiggare och majs

Efter skolan idag så åkte jag, Sara och Samuel in till stan för att kolla på en modevisning i Nordstan. Jag blev sjukt förälskad i väldigt många plagg, så snart blir det väl att åka till stan och shoppa. Sedan gick vi till en affär för att jag skulle växla en 20-lapp till en massa enkronor. Jag ville nämligen gå runt och ge pengar till tiggare. Hehe. Vi hittade snart en tysk tiggare som satt på gatan och käkade gratisflingor med vatten. Så jag gav honom lite pengar. Sedan gick vi vidare till Kompassen där några delade ut gratis majskolvar. Så vi tog ett antal majskolvar och gick tillbaka till tysken för att ge honom en. Men han ville inte ha, så vi letade upp en liten gumma som satt och såg lite vilsen ut. Henne gav vi då lite pengar och majs. Snällt va? ;)





Vi gjorde såklart mycket mer, men det orkar jag inte skriva om... för då skulle inlägget bli alldeles för långt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0