Var nöjda med er själva

Jag är trött på att höra kommentarer som "mina lår är för tjocka, dom går ihop", "jag har för små/stora bröst", "Jag är jätte fet"... Ingen är perfekt. Varför är det så svårt att acceptera att det är så man ser ut? Mina lår går ihop, jag har inte den där helt platta vältränade magen, mina armar är inte pinnsmala, mina tänder är inte ett dugg raka och jämna. Men jag är nöjd med mig själv. Om man bara ser upp till andra så kommer man aldrig att komma någonvart. Man kommer aldrig se hur bra man själv ser ut. Det spelar verkligen inte någon roll om man skelar, saknar någon kroppsdel eller ett av de fem sinnena. Det är ju den lilla skillnaden som gör oss alla unika. Ingen ser precis likadan ut som någon annan. Var nöjda med er själva och sluta klaga på allt som ni tycker är dåligt. Våga bjuda på er själva ;)

Enjoy life and have fun!




Kommentarer
Postat av: Anna i Aidas klass

Helt klart ett av de bästa inäggen jag har läst någonsin! Fortsätt med sådant här o peppa andra! Bra att du också kunde bjuda på dig själv och säga att du själv inte är perfekt, sådant gillar läsare! ;-)



Du skrev i det förra inlägget att "du skulle ta en bloggpaus om ingen kom med förslag vad du kunde skriva om" osv... För det första gör du (och Aida för den delen!) bra inägg, tex som det här som peppar andra och visar lite attityd och självkänsla på bloggen! Utmärkt , sådant drar till sig läsare! Keep it up! Så ett tips till framtida blogginlägg: Kom med självförtroende tips och sådana saker! Sen ett annat tips, är att, precis som du ibland redan gör, ta någon händelse, nyhet eller något liknande och lägg i dina egna åsikter i det. Roligt att se lite vad ni tycker som personen också!

Men som sagt jag tycker eran blogg är jättebra och tycker inte på långa vägar att ni ska sluta (eller ta bloggpauser)! ♥



mvh Anna

2011-11-14 @ 17:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0