sk8a ?

Funderar stort på att börja skejta. Kan dock inte ens stå på en skateboard utan att ramla. Så jag kommer nog få öva ett tag då. En sak som är bra är ju att jag åker förbi en skatepark när jag åker till och från skolan. Så där kan jag ju stanna till ibland.

Kommer såklart köpa en riktig skateboard. Alltså inte en sån dålig som knappt kan rulla som säkert finns på BR och i andra leksaksaffärer. Sedan kommer jag ju lägga ner väldigt mycket pengar på skydd och sånt. Synd att det inte finns "rumpskydd", för jag har både hört och sett att många ramlar och sätter sig på röven.

Haha, jag kanske inte ska börja planera allt för mycket, eftersom att det inte ens är säkert att jag ska börja skejta. Först och främst ska jag ju köpa guldpass. Och det kostar ju en del. Sedan lär det väl ta ett tag innan jag fått ihop tillräckligt för att ha råd med en skateboard.

Har räknat ut att jag kanske behöver 2000 för att ha råd med skateboard + skydd.
Får ju 550 :- i månaden, så det kommer ta ett tag att få ihop. Men om jag lyckas övertala föräldrarna om att dom ska betala halva priset så tar det ju inte lika lång tid.
Det är dessutom mammi som försöker få mig att börja skejta :D




Melissa köpte ju en skateboard för inte alls länge sedan. Så jag kanske kan öva med henne om jag nu köper en ;)


// Offi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0