Minnen

På Lördag morgon åker jag och Melissa till Henstorp som ligger i Östergötland. Det är våra pappors moster som äger gården. Där hålls det varje år en bolagsstämma, och alla våra släktingar kommer för att ha ett slags möte tillsammans. I alla fall de vuxna.

År 2009 åkte jag och Melissa dit tillsammans. Jag tror att det var första gången. Då badade vi i den lilla fontänen som fanns på gården. Sedan sov vi i det stora huset. Vi fick ett alldeles eget rum, och jag minns att vi båda tyckte att det var som att bo på ett gammalt barnhem. Nästa dag gick vi ut på ängen där alla får och lamm gick och betade. De var inte speciellt tama, men vi gjorde allt vi kunde för att få klappa dom. Det gick inget vidare. Och så gjorde vi ju mycket mer också, men det har jag bara ett svagt minne av.. tyvärr :/

Förra året åkte jag dit med farmor och pappa. Då hälsade jag på min "internet-kompis" Albin som bodde alldeles i närheten. Vi hade lärt känna varandra på en hemsida, och sedan addat varandra på msn. Därefter hade vi videopratat i mer än ett år. Våra föräldrar visste ju om att vi skulle träffas, så det var ju inga problem. Och vi hade det rätt så trevligt faktiskt ;) Sedan blev jag hämtad för att det var dags att äta/fika med släkten. På kvällen efter att dom vuxna hade haft sitt lilla möte så åkte vi hem.

Jag hoppas att 2011 blir som 2009. Eller kanske till och med bättre ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0