Henstorp

Igår fick vi ju lite problem med tåget. Och vi blev 25 minuter sena, vilket ledde till att vi missade nästa tåg. Det var tydligen inte bara jag och Melissa som skulle med det där tåget, utan även fyra andra. Så därför fick vi åka taxi till den hållplatsen som vi slutligen skulle till. Efter en 90 minuter lång "taxitur" var vi äntligen framme. Vi blev då upphämtade av våran farmor, och därefter åkte vi direkt till Henstorp.

Det första jag märkte när vi kom dit var att fontänen inte var på. Det var väl inte en överraskning precis, med tanke på det "usla" vädret. Hur som helst.. vi hälsade på alla släktingar och hade det väldigt mysigt. Klockan 6 gick vi och åt.

Meny

Mousse av varmrökt sik toppad med sikrom, grön sparris och dilldressing samt sallader.

Vatten, lättöl, Östgöta Sädes Brännvin, OP Anderson aquavit.

*

Medaljonger av svensk oxfilé med honungslaserade grönsaker, potatisterrin med lagrad ost samt mild svartpepparskysås.

*

Vaniljparfait med kompott av rabarber och jordgubbar, kallmixad hallonsås samt knäckigt flarn.


Efter maten var vi ute nästan hela kvällen. Fram tills alla skulle åka hem. Bara jag och farmor stannade kvar eftersom att vi skulle sova över på Henstorp. Melissa åkte hem med sin familj som kommit med bilen.

Idag har jag nästan bara suttit i en bil påväg hem till Göteborg. Vi stannade dock till i Gränna för att köpa polkagrisar :)

Snart ska jag gå ner till Melissa och fira hennes lillasyster Elvira som fyller år.



Centralstationen i Göteborg.



















Lite läskigt att se en gravsten med min pappas för och efter namn. Det är min farmors brors grav. :/





Söta Patrik ;)



Bjuder :/






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0