Friluftsdag

Idag var det friluftsdag.
Alla 6or på IES åkte till Slottskogsvallen och tränade i typ 3-4 timmar.

Träffade dessutom Sassa imorse. Men vi hann bara säga "hej" och "hejdå" eftersom att hennes buss precis kom.

Aja, nu ska jag berätta om friluftsdagen istället ;)

Först kastade vi kula.
Jag kastade bara 520 cm. Klenis :(

Sedan hoppade vi häck, vilket inte alls gick bra för mig.
Därefter sprang vi 60 meter, sedan 200 m och sedan Hoppade vi höjdhopp.
Rebecca slog skolans rekord (av sexorna). Den duktiga tjejen hoppade hela 1,45 m. Och alla jublade som om hon just hade vunnit OS eller slagit världsrekord ;) 
Dagens näst sista gren var Längdhopp.

Och sedan avslutades det med stafett där 8 elever från varje klass valdes ut. Sedan tävlade alla klasser mot varandra.

Min klass kom 3a, men skulle egentligen ha kommit 2a om inte lärarna hade varit med och tävlat.

Det blev inte så många bilder, eftersom att jag hela tiden har haft fullt upp.
Men här kommer några i alla fall.









// Offi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0