Nu är det att komma i tid som gäller!

Kom ju försent till skolan typ hela förra veckan. Så nu har jag och mina föräldrar gjort en överenskommelse om att jag ska få 500 spänn om jag lyckas komma i tid resten av terminen. Är det värt att försöka? Det blir en riktig utmaning i alla fall... För dels så är ju bussarna typ alltid försenade :s Inte konstigt att man kommer försent då. 

En till sak som jag ska börja göra är att städa. Eller typ plocka ur diskmaskinen och slänga allt skräp. Så nu ryker väl brorsans gamla legogubbar och all gammal skit! :D Kommer få 100 spänn för "arbetet". Som tur är så behöver jag bara städa 1 gång i veckan då. Ni kanske märker att jag gör nästan vad som helst just nu för att få pengar. Eller jag brukar egentligen få pengar när jag behöver, men eftersom att jag blir kallad bortskämd hela tiden så tänkte jag att jag skulle börja göra mig förtjänt av pengarna jag får. Kommer ju såklart fortsätta att få pengar när jag behöver. Frågan är bara hur länge jag kommer stå ut med städningen. Jag har faktiskt aldrig plockat ur diskmaskinen förut :o Men det är väl för att det i vanliga fall är föräldrarnas jobb? ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0