''Shönhets schema''

Nu är vi äntligen klara med headern, det har blivit lite konstigt med alla sträck och så men det är bara att skita i de. ;)
Det har det varit en helt vanlig dag för mig idag.

Som jag sagt innan så är det viktigt att ta hand om sitt utseende. Jag har ju oxå berättat att jag fixar mina porer och mina naglar. Idag ska jag fixa mitt slitna och torkade hår. Jag brukar alltid använda plattång , locktång och hårspray och allt detta sliter av håret och bränner det, och då får man kluvna toppar. Så för att ''reparera'' håret brukar jag använda:

1. Två matskedar sesamolja
2. Två matskedar honung
3. En äggula

Jag blandar detta i en skål, sen fördelar jag detta jämnt och masserar in blandningen i håret. Och så tar jag och täcker håret med en folie och låter det verka i ca 15 min. Torkar med fön under tiden. (Man behöver ju inte ta så mycket, beroende på hur tjockt hår man har)

Detta är ju inte det bästa sättet, det bästa är ju alltid att klippa topparna/håret, men har man kort hår eller helt enkelt inte vill klippa det så är det ju bra att använda sig av detta recept, för det gör jag iallfall. ;)

Nu har jag gjort ett eget ''Shönhets schema'' som ser ut såhär:



Detta är altså mitt schema just nu. Sen längre fram får vi se hur det blir, jag kommer såklart alltid att göra detta minst en gång i veckan. Hinner jag inte följa chemat tar jag det en annan dag, det är inte så att jag hoppar över det helt och hållet, absolut inte ! ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0