Shönhet och att ta hand om sig själv är riktigt viktigt!

Idag så var jag tvungen att gå till skolan. Det var en helt vanlig dag förutom att vi skulle gå runt och plocka upp massa skräp ute :S Vad fan tror de att jag är eller ? Någon jävla städerska !? Isåfall har de jävligt fel :D Jag plocka nästan inte upp ett skit, ingen blev ju förvånad ändå soo. :) Jag är hällre arbetslös än att jobba som en städerska uueeww! :O

Ialf, igår så sa jag ju att jag skulle ''fixa'' mina porer, det gjorde jag och idag så fixade jag mina naglar. Jag är en sån person som verkligen måste ''ta hand'' om mig själv, annars mår jag inte bra. Jag måste alltid sitta med håret och sminket fixat även om jag bara sitter hemma och ska gå ut. Altså, jag gör alltid någon ''shönhets grej'' med mig sjäv ;)
Som jag sa så, igår blev porerna fixade och idag blev det naglarna.
Jag kan säga att mina porer är inte helt borta nu men det är inte lika mycket, därför ska jag fixa de idag igen. Efter flera försök så går de alltid bort.

Hur JAG fixar mina naglar:
Tar fram/behöver:

1. Nagellack
2. Nagelolja
3. Genomskilnigt nagellack
3. Polerfil
4. Nagelfil
5. Nagelkräm
6. Vatten med kamomill i.
7. Nagelsax

När jag har tagit fram allt börjar jag med att lägga händerna i skålen med vatten och kamomill i så att nagelbanden blir mjuka och lätta av fixa. Sen så lägger jag lite kräm på nagelbanden och runt omkring, det är både bra för naglarna och de blir ''friska'' samtidigt. Sen så tar jag och klipper nagelbanden som har blivit ''långa''. Sen tar jag nagelolja på nagelbandet för att försärka de och för att de ska bli fina. Eftet att jag har gjort detta tar jag och använder polerfilen för att få själva naglarna att glänsa (med den mjuka sidan) och den hårda för att få de raka. Sist så tar jag och lägger på det genomskilniga nagellacket för att få de att glänse ännu mer, sen så är det också bra för naglarna. Och ibland så tar jag kanske ett fint nagellag över. OBS: Det genomskilniga nagellacket måste alltid läggas på innan det färgade nagellacket!

Så fixar iallfall jag mina naglar. Hur ni andra gör det vet jag inte ..! ;)
Jag gör alltid mina naglar på det sättet, och det betyder ju att jag gjorde det idag oxå.
Dagens färg på naglarna: Röd



Såhär blev mina naglar :D Riktigt nöjd faktiskt!
Bilden är inte så jättebra men jag hittade inte min kamera så jag fick ta med mobilen, men bättre än ingen alls. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0