Hur jag gör för att få bort pormaskar

Idag så är man oxå sjuk då :( Så jag stanna hemma såklart. Är sjukt trött på att bara sitta vid datorn, det är inga inne och det finns inget att göra. Har bara kollar på bigbrother det är det första jag gör när jag sätter på datorn. Och nu när jag är sjuk så tar jag absolut inga bilder på mig själv eller så, för jag ser verkligen inte bra ut när jag är sjuk, men vem gör inte det lixom ? ;) Så det blir lite halvtråkiga inlägg.

Imorgon så är jag verkligen tvungen att gå till skolan, får inte stanna hemma mer för att jag inte ska ligga efter i skolan -.-' Bryr mig faktiskt inte så mycket om det :S
Så istället för att bara ligga här tänkte jag ''piffa'' upp mig lite grann ;)

Jag har lite porer på näsan som jag har haft i ett par år nu som jag verkligen vill få bort. Har prövat massa saker, som att sitta i en riktigt varm bastu. De gick faktiskt bort ett tag men kom tillbax sen igen. Men nu när jag är sjuk så kan/orkar jag inte att basta.
Så istället gör jag såhär:

1. Tar fram en kastrull och häller i riktigt hett vatten. ;) Så att det ångar..
2. En handduk som man kan lägga över huvudet.
3. En speciel kräm som jag har för att få bort pormaskar.

När jag har tagit fram allt börjar jag med att ta krämen på porerna. Sen tar jag och lägger på handduken över huvudet (för att inte håret inte ska bli fuktigt och blött) ;) Efter det så låter jag ansiktet hänga över kastrullen. För att inte bli uttråkad kollar jag på tv samtidigt som jag gör detta. Man kan sitta så hur länge man vill men inte FÖR länge. Efter att man har gjort det så ''trillar'' porerna av. Detta funkar för mig iallfall, för er andra vet jag inte.. ;)
Men så här gör jag iallfall.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0